2012. nov. 4.

Szeretnék megosztani veletek két képet, szerintem kifejezik, amire akarok utalni.
Első: Nők férfiakról alkotott elképzelései
1. "legyen jóképű"
2. "legyen izmos, arányos testű"
3. "legyen hűséges"
4. "legyen kedves, megértő, figyelmes típus"
5. "legyen stílusos, jólöltözött"
6. "meg tudja javítani a ház körüli dolgokat"
7. "legyen segítőkész, és ezért van, amikor ő főz/segít a takarításban"
8. "legyen munkája, ami minél jobb fizetést adjon"
9. "legyen határozott, aki meghozza a kettőtöket érintő fontos döntéseket"




Tipikusan a nők "listájával" kezdtem, mert a nők hajlamosabbak felsorolásokba bocsátkozni, és kritériumokat felsorolni.

Ezzel szemben akkor jöjjön az, hogy mit várnak el a férfiak a nőktől:
1. "legyen szép/ bájos arcú"
2. "legyen csinos"
3. "öltözzön nőiesen, ami kiemeli az alakját"
4. "főzzön/süssön finoman, jól"
5. "legyen munkája"
6. "tartsa tisztán, rendezetten, kényelmesen az otthont"
7. "legyen jó feleség és anya"
8. "legyen kedves, megértő, nem hisztiző"
9. "legyen hűséges"




A lista nem taxatív, mindenki kiegészíti, amivel gondolja. A lényeg, hogy ma nagyon elterjedt az, hogy nekem (jogosan...) vannak ELVÁRÁSAIM a másik felé,  addig neki felém ne nagyon legyenek, hanem ALKALMAZKODJON hozzám, fogadja el, hogy én ilyen vagyok...ettől vagyok ÉN én...
Talán, ha egy kicsit a saját magunk háza táján söprögetnénk, észrevennénk, hogy bizony van még mit kijavítani, csiszolni, és nem esik le az aranygyűrű az ujjunkról, ha változtatni kell bizonyos dolgokon. Senki nem szereti, ha a másik listákkal áll elő.Lehet, hogy amelyik férfi mindig kifogástalanul öltözködik, Armani öltönyökbe bújva adja elő a hitelvállalási feltételeket a bankban, nem biztos, hogy ügyesen megszereli a mosógépet. És lehet, hogy egy nő nagyon csinos, szép és még finoman is főz, de a macska is jobb anyja a gyereknek.
Isten nem egészen így szemléli a párkapcsolatot. Egy hívő ember párválasztását alapvetően befolyásolja az, hogy az Úr megmondta: mi köze a világosságnak a sötétséghez, mi köze van hívő és hitetlen embernek egymáshoz? A legfontosabb szempont az, hogy a leendő férj/feleség higgyen az Úr nevében, mert ez szinte magában foglal mindent: szövetséget fognak kötni, amiben mint a hármas kötél, Isten is részes, és a hűség alapvető igei követelmény. Mint ahogy a házasságban a férj és feleség egymáshoz való magatartását a Példabeszédekben, az efeszosziakhoz írt levélben, vagy Péter levelében is olvashatjuk például.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése